Språksvårigheter

En sak som jag funderar lite över.............. Inget illa menat åt någon nu........
men kommer en Finlänader till Åland, tror de att vi kan finska, ibland bemött väldigt otrevliga "finnar" som kräver att få sin service på finska ...... lite jobbigt detta....... för jag kräver Inte att få service på svenska om jag åker till Finland...... utan man försöker ta det på engelska......... likaså gör man på denna ö....men neeeeeeeeh det verkar vara helt omöjligt.......
och får en utskällning....... visst jag kan en heldel finska och försöker anstränga mig.......... så man kan kommunicerar..... men sen finns det vissa undatag, som helt enkelt vägrar att prata på engelska eller svenska........ och det är otrevligt NÄR man gör allt och lite till........ för att få våra finska gäster att trivas...... men när de inte varken vill eller bryr sig, utan de tutar och kör med att få service på deras språk, bara för att vi tillhör Finland..... *suuuuuuuuuuuuck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0