pengar- pengar

guuuuu varför handlar allt om pengar ?

har man inte pengar - kan man inte göra något

söka bidrag... hmmmmmm ?  tack och lov är jag facklig medlem och kan söka via mitt eget förbund
......kan man få vinna på lotto ?......

si så där en miljon skulle sitta fint.........  *skrattar*

men när man inte har - då vill man ha såååååå mycket och ser allt
när man sedan har - då snålar man    he he

Mmmmmmm man ska vara glad att man har ett tak över huvudet, friska barn, mat på bordet och rena kläder - kan man begära mera av livet ? jo klart man kan , men ......... ser det positivt även om allt inte är så kul ibland , att pussla ihop och skrapa in pengar ........till allt....... :)

Kommentarer
Postat av: Ms Ruda

Ja man kan nog undra varför allt jämt ska handla om pengar. De är så att man får virda och vända på varenda cent för att få det att gå ihop..

2009-02-18 @ 16:46:58
Postat av: Petra

Ja visst e de så! Man svär nästan varje mån då pengarna blir mindre och mindre men nog är man ngt tacksam för de man har! För de e int så pjåkigt iaf! Jag tänker ofta på hur annorlunda man sku va både som person och hur de sku se ut om man sku ha varit född med "silversked" i munnen. Jag tror int att jag sku va tacksam för de man har, även om man hamnar och räkna ut ordentligt hur man ska klara va all mat, räkningar, intressen etc. De brukar alltid ordna sig!

2009-02-18 @ 20:12:59
URL: http://juliaathena.blogspot.com
Postat av: Missen(")(")

jaaa man härdar ut och vad annat kan man göra än att le...... barnen är friska, vi har tak över huvudet, alltid mat på bordet och rena kläder, dock lite slitage emellan varven .....meh mår som en prinsessa , lite bling bling på såååååå blir det perfekt - kommer en dag då jag vinner på lotto :) meh..... tror innerst inne att jag är lyckligare nu än då vid det tillfället de ringer från finland...... " du har vunnit jätti potti"

sååååååååååååååå bit i hop ...keep on smiling



allt löser sig , hakuna matat

2009-02-19 @ 01:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0