en servitörs mardröm !

Vi servitörer har många mardrömmar och favoritgäster.........

Det finns många mardröms gäster för oss som jobbar inom restaurnag braschen *Ler*

Största problemet skulle jag nog säga är de främmande språken........... särsklit finländare........ de tar nästan förgivet att vi kan finksa & vissa är så barnsliga att de blir arga och kräver service på sitt språk......... *suck* störande och irriterande..... när man som servitör försöker på den lilla finska man kan......... kombinerat med engelska......... får en massa fnys och pustande.......... jag förstår finksan, men kan inte direkt svara dem tillbaka....... men gör mitt allra bästa för att få även våra finska matgäster att trivas och känna sig "hemma" , men vissa går det inte alls med.............. och man blir mest irriterad........ att de måste krångla till det hela..........


Åker jag till finland........... kräver jag inte att få servie på mitt språk........ utan jag tar seden dit jag kommer..... de borde finländare göra när de kommer hit....... och inte bara tro att vi kan finska här på ön..... vi råkar tillhöra finland, men pratar svenska............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0