Må bra & va rädd om sig själv



Vi skall älska oss själva - Det är a-ö för våra själar !

Hur mår du?
Mår du bra, sover ordentligt? äter nyttigt och ordentligt?

Jag älskar mig själv......... jag mår bra, japp, ärligt med handen på hjärtat........ min själ mår bra



De som känner mig........... undrar nog om jag hinner sova eller om jag hinner tänka på mig själv....

Fick denna fråga nu i dag igen, av min absolut bästis på nätet...
Om jag tänker tyna bort helt......... är det inte viktigare att sova än sitta här på bloggen ?

Klart det ÄR viktigt att sova, det är så vi människor laddar batterina......... I know :)
Jag sover....... som en stock.... och ihop kurad som en katt ( säger dottern), ett tecken på att jag njuter av min sömn......
men kan däremot säga, att jag inte behöver så mycket sömn........ är inställd som nattuggla......... som kan vila o njutaaaaaaaaaaaa............. och är alltid rädd och mån om mig....

Vi människor är inställda på att sova en viss tid........ endel de måste sova 8-10 timmar, för annars orkar de inget........
Detta stämmer om man är inställd på detta "måste".
Tillägger, att jag var på en föreläsning, där temat var barn & trötta föräldrar, det var väldigt intressant.
Där sade även mycket hur olika beteende framkommer på barn och oss vuxna, märkligt.......... att när han förklarade, så stämmde det in rätt bra............

Jag........ klarar mig hur bra som helst på 3-4 timmars sömn......... och kan gå på hela dagen & kvällen........ om det behövs...... men vet mina gränser........ att INTE slita ut mig och det bästa av allt är att jag har lärt mig att säga ifrån och tacka nej........ till mera jobb......... *skönt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0