Våra chakra

Våra chakran är belägna på kroppen så att säga. Baschakran är den nedersta. Kronchakrat den högsta.

 Ord du ska säga dig själv :

 idag ska jag inte vara arg.                               idag ska jag inte oroa mej.                                                                                          i dag ska jag leva i tacksamhet.                                                                                                                                                        idag ska jag utföra mitt arbete hederligt.
idag ska jag visa kärlek och respekt för varje levande varelse

 

Kronchakra: Kunskap och visdom.

 

Pannchakra: "Tredje ögat"

 

Halschakra: Kommunikation.

 

Hjärtchakra: Att ta emot och ge kärlek.

 

Solar Plexus: Självförtroende.

 

Navelchakra: Sexualitet och relationer.

 

Baschakra: Grundläggande behov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0