mera blomspråk

Akacia, vit - Ditt goda hjärta borgar för bestående vänskap
Amaryllis, röd - Jag högaktar dig från djupet av min själ
Anemon - Din svartsjuka är överflödig
Aster, violett - Älskar du som jag?
Aster, vit - Lugna dina upprörda känslor
Bellis - Jag delar dina känslor
Blåbär - Jag skvallrar om du rör mig
Blåklint - Det vackra är inte alltid det nyttiga
Blåklocka - Skvallra inte för någon, om det du vet
Blåsippa - Jag börjar känna kärlekens vår i mitt hjärta
Borstnejlika - Vänta med frieriet tills du får skägg
Brännässla - Jag tål inte din näsvishet
Cyklamen - Jag älskar som tidsfördriv
Daggkåpa - Jag gråter av sällhet
Fläder - Jag svettas bara jag tänker på dig
Förgätmigej - Låt min bild evigt bo i ditt hjärta
Gräslök - Jag kan inte motstå kärleken
Gullviva - Ge mig nyckeln till ditt hjärta
Gökärt - Min kärlek ska inte svalna med åren
Harsyra - Du roar dig medan jag förgås av smärta
Havre - Jag vill endast vara din vän
Hortensia - Varför glömde du mig? - Du är kall
Hundkex - Jag är din slav
Hyacint - Vaknande,spirande och gryende kärlek
Iris - Fordra gärna vänskap,men inte kärlek
Jasmin - Bara en natts lycka
Kabbeleka - Där tårar rinner,vill jag trösta
Kamomill - Din svartsjuka gör mig bitter
Kaprifol - Tvivla inte på min kärlek
Kardborre - Du är alltför efterhängsen
Kattfot - Ju mindre anspråk,desto lättare att uppfylla dem
Kejsarkrona - Du är värd en krona,men du får bara mitt hjärta
Klöver, röd - Jag vill förbli fri,som jag har varit
Klöver, vit - Neka mig inte vänskap
Kärleksört - Får jag aldrig träffa dig ensam?
Kungsängslilja - Djupt i mitt hjärta gömmer jag din bild
Liljekonvalj - Att älska för mycket förslappar själen
Ljung - Du är otacksam
Lönn - Du är inte särskilt söt
Margerit - En ljuv blick från dig får mig att glömma alla kval
Maskros - Avvisad kärlek
Midsommarblomster - Jag trotsar allt
Mjölkört - Jag älskar allvar och lugn
Myrten - När ska vårt bröllop stå?
Narciss - Jag älskar,men inte dig
Näckros, gul - Vilka tankar döljer sig under din likgiltiga min
Näckros, vit - Ni är skön,men jag fly er,ty jag känner er
Orkidé - Otrohet
Pensé - Tänk på mig
Persilja - Du blir ganska nyttig i hushållet
Pion - Dina inre egenskaper liknar inte ditt yttre
Prästkrage - I dina ögon hittar jag lyckan
Påsklilja - Jag kan inte uthärda tanken på att mista dig
Pärlhyacint - Du är så späd och fin
Renfana - För dig försakar jag allt
Riddarsporre Vill du kärlek ha är målet nått
Ringblomma - Stilla djup sorg,förtvivlan
Rododendron - Egenkärlek
Ros, gul - Jag är välbeställd
Ros, röd - Jag älskar dig
Ros, vit - Jag älskar din själ
Rosenknopp - Jag har älskat dig länge i hemlighet
Rölleka - Lider du så vill jag hela dig
Scilla - Du är inte så dålig
Skogsstjärna - I djupaste skog levde jag gärna med dig
Smultronblomma - Jag håller mina löften
Smörboll - Följ ditt hjärtas röst
Snödroppe - Du lockar fram kärleken i mitt hjärta
Solros - Storsinthet
Stockros - Jag förstår dig inte
Surkulla - Du är alltid i vägen för mig
Syren - Trogen syskonkärlek ägnar jag dig
Tistel Akta dig - Jag kan försvara mig
Tjärblomster - Du har fäst dig vid mig
Tulpan, gul - Hopplös kärlek
Tulpan, röd - Kärleksförklaring
Tussilago - Den första kärleken
Vallmo - Du är mig för sömnig
Vete - Ångra dig inte
Vinbär, röda - Man kan vara god utan att vara söt
Vitsippa - Dina ögon säger mer än dina läppar
Åkervinda - Jag vill binda dig med kärlek
Ängsviol - Jag är inte den rätta,som du söker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0